نمایندگی کارگو و باربری چیست؟

نمایندگی های کارگو و باربری نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارند! چطور؟ با کمک به حمل و نقل محصولات یا مواد اولیه از یک نقطه به نقطه دیگر.

نمایندگی کارگو و حمل و نقل بارهای ورودی و خروجی را برای صنایع حمل و نقل مانند شرکت های هواپیمایی ، حمل و نقل دریایی و شرکت های راه آهن هماهنگ و تسهیل می کند.

در این مقاله میخوانید:

نمایندگی کارگو و باربری چیست؟

نمایندگی کارگو و باربری چه کاری انجام می دهد؟

محل کار یک نماینده کارگو و باربری کجاست؟

کارگو

نمایندگی کارگو و باربری چه کاری انجام می دهد؟

نمایندگی های کارگو  و حمل بار ، حمل و نقل کالا را از طریق خطوط هوایی ، حمل و نقل  قطار و حمل و نقل پایانه ها و اسکله ها انجام می دهند.

نمایندگان کارگو اطمینان می دهند که محموله ها به موقع جمع آوری و تحویل داده می شوند ، کارهای اداری تکمیل می شود و هزینه ها نیز جمع آوری می شود. برای حمل و نقل بین المللی ، نمایندگان فرم های گمرکی و تعرفه ای را تهیه و تأیید می کنند.

برخی از وظایف دیگر نمایندگی‌های کارگو و باربری عبارتند از:

– تعیین روش ها و مسیرهای حمل و نقل از محل بارگیری تا مقصد نهایی

– توصیه  به مشتریان در مورد گزینه های حمل و نقل و پرداخت

– جزئیات حمل و نقل و تدارکات را با شرکت های حمل و نقل و کارگوها هماهنگ میکنند

– تخمین ، مذاکره و تعیین نرخ پستی ، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه ها

– به مشتریها درباره محموله های بار ، وضعیت در مسیر و زمان تحویل اطلاع میدهند

– قبوض بار ، فاکتورها و سایر اسناد حمل مورد نیاز را تهیه میکنند

– ثبت اطلاعاتی از قبیل میزان بار ، وزن ، ابعاد ، زمان حمل و نقل

– ردیابی محموله های گم شده در صورت لزوم

نمایندگی های بار و حمل و نقل بطور معمول محمولات را برای چندین مشتری بطور همزمان مدیریت می کنند. آنها غالباً محموله ها و بارهای مشتریان خود را به مقصد ترتیب می دهند و محموله های زیادی را به طور همزمان ارسال می کنند.

ثبت دقیق سوابق برای ردیابی به روزرسانی های حمل و نقل ، موجودی ها ، سوابق مشتری و پرداخت و سایر اطلاعات ضروری است. نمایندگان از برنامه های رایانه ای برای ذخیره سوابق ، پیگیری موجودی و ارتباط با مشتری استفاده می کنند. آنها باید با استفاده از برنامه های متنوع نرم افزاری آشنا باشند و احساس راحتی کنند.

آیا شما مناسب هستید که یک نمایندگی کارگو و باربری باشید؟

نمایندگی های کارگو و باربری از ویژگیهای شخصیتی مشخصی برخوردار هستند. آنها معمولاً افراد متعارف هستند ، به این معنی که آنها با وجدان و محافظه کار هستند. آنها منطقی ، کارآمد ، منظم و سازمان یافته هستند. برخی از آنها نیز کارآفرین هستند ، به این معنی که ماجراجو ، جاه طلب ، ادعا کننده ، برون گرا ، پرانرژی ، مشتاق ، مطمئن و خوش بین هستند.

 

آیا خصوصیات در شما وجود دارد؟ می توانید از یک سری تشت شخصیت استفاده کنید تا پی ببرید آیا این شغل مناسب حال شما است  یا نه؟

محل کار یک نماینده کارگو و باربری چگونه است؟

نمایندگان کارگو و باربری به طور معمول در انبارها یا ایستگاه های حمل و نقل و دریافت کار می کنند. آنها به طور مکرر در صنعت حمل و نقل با مشتری ها ، شرکت های لجستیکی و دیگران تعامل دارند. آنها باید در صورت تقاضا پیگیرانه و فوراً به روزرسانی های حمل و نقل ، قیمت و سایر اطلاعات را ارائه دهند.

نمایندگان کارگو و باربری باید اطمینان حاصل کنند که محموله وارد می شود یا به موقع در مقصد خود بارگیری می شود و باید بتواند از برای اطمینان از تحویل سریع محموله ها برنامه ریزی کند.

به دلیل اینکه سایتهای کاری از لحاظ دما کنترل نمیشوند لذا تعدادی از نمایندگیهای کارگو در انبارهای سرد کار میکنند و یا در محیط روباز . تقریبا همه گونه وضعیت آب وهوایی تجربه می‌شود.

انتشار دهید

پیمایش به بالا