درباره‌ی تاریخچه اسباب کشی چه می‌دانید

باربری تهران به شهرستان - حمل بار از تهران به شهرستان

هزاران سال انسان بدون خدمات پیشرفته اسباب کشی، زندگی کرده است. از زمانی که انسان برای اولین بار تصمیم به خروج از سرزمین های  اولیه گرفت، باید به وسایل شخصی خود تکیه می کرد تا خود، خانواده و همه چیزهایی را که در هر گوشه ای از زمین داشت، جابجا کند. بررسی تاریخچه اسباب کشی ، می تواند روند رشد و گسترش این خدمات را به ما نشان دهد.

این واقعیت که انسان، در بیشتر تاریخ، چیزی جز چند پوست حیوان و تعداد انگشت شماری از وسایل شکار نداشته است، وجود دارد. در حقیقت، در تمام دوران، انسان شکارچی ، گردآورنده و دائماً در حال حرکت بود. بنابراین مجبور شد ساده و سبک زندگی کند. در غیر این صورت او مجبور بود دائما برای مهاجرت، انرژی زیادی را صرف کند. اما چگونه زمانی که انسان بیشترین حرکت را می کرد، شرکت و گروهی برای انتقال و اسباب کشی طراحی نشده بود که بتواند درآمد خوبی را کسب کند.

اهمیت اسباب کشی

تاریخچه اسباب کشی نشان می دهد که به محض ظهور کشاورزی، انسان شروع به تغییر کرد و با این مسیر جدید زندگی و اقامت در یک مکان برای مدتی، روند ساخت خانه های بزرگتر و یافتن وسایل بیشتر برای قرار دادن در آنها ایجاد شد. متأسفانه زمان هنوز برای صنعت در حال حرکت مناسب نبود، زیرا هنوز کسی چرخ را اختراع نکرده بود.

هر چند مردم برای حمل و نقل و اسباب کشی های خود اقدام می کردند و هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، از وسیله ای برای چرخ و گاو استفاده کردند که تراوئیس نامیده می شد. این وسیله، دو تیر چوبی بلند بود که پشت گاو یا الاغ بسته می شد و روی زمین می کشیدند.

کلمه travois ، در فرانسوی به معنی travail است. نامی که به معنای کار دشوار یا سنگین به نظر می رسد و برای اختراعی مناسب است که به صنعت در حال حرکت و تاریخچه اسباب کشی ، دامن می زند. حتی بعد از اختراع چرخ و محور، ترووا گاهی اوقات بر گاری چرخ دار ترجیح داده می شد، زیرا هنوز چیزی به نام جاده آسفالته وجود نداشت.

با پیشروی بشر، جامعه سلسله مراتبی را ایجاد کرد. در اینجا بود که نخبگان که بیشترین ثروت را در اختیار داشتند، از دستیارها و برده ها استفاده می کردند تا تمام جام های طلا ، روپوش ابریشمی، ظروف های مرمریت و پوست حیوانات عجیب و غریب را برای آنها جابجا کنند. این امر عموماً به نفع ثروتمندان بود، زیرا هیچ ترازویی در اطراف وجود نداشت و بنابراین راهی برای اثبات اثبات وزن وزنه حمل و نقل برای مهاجران وجود نداشت.

تاریخچه اسباب کشی

تحول بزرگ در صنعت و تاریخچه اسباب کشی

هنگامی که به بررسی تاریخچه اسباب کشی می پردازیم در خواهیم یافت که در آغاز قرن نوزدهم ، واگن سرپوشیده به آمریکا معرفی شد. شاید مشهورترین آنها Conestoga باشد که کنایه آمیز است زیرا هیچ نقشی در گسترش بزرگ غرب نداشت. این وسیله نقلیه ، بخش بزرگی از صنعت حمل و نقل تازه کار بود. این وسیله حمل و نقل چوبی دست ساز، می توانست تا شش تن بار را حمل کرده و بدون کمک سیستم تعلیق بادی یا حتی هوا در لاستیک ها این کار را انجام دهد. زیرا هنوز تعلیق و لاستیک وجود نداشت.

کف واگن Conestoga در هر انتها به سمت بالا خم می شد تا از جابجایی یا افتادن محتویات واگن جلوگیری شود. در همین حال، دروازه هایی در دو طرف واگن وجود داشت که توسط زنجیری در جای خود نگه داشته شده بودند و می توانستند بالا و پایین بروند، درست مانند درب عقب وانت بود.

Conestoga در تاریخچه اسباب کشی ، برای حمل ذرت، جو، گندم و سایر محصولات مشابه از مزارع به شهرها عالی بود و در راه بازگشت، کالاهای خاصی را فقط در شهرها حمل می کرد که شامل لباس های شیک و نوشیدنی مناسب بود. اما این واگن ها آنقدر سنگین بودند که برای مسافت های طولانی در زمین های ناهموار کاربرد چندانی نداشتند.

در کمال تعجب ، واگن های سرپوشیده دارای بسیاری از وسایل تراکتورهای امروزی و کامیون های متحرک هستند. در حالی که هیچ گونه قطعه ای بر چرخ های یدکی روی واگن ها وجود ندارد، آنها در برخی مواقع یک محور یدکی را در طول مسیر ناهموار و تکان دهنده حمل می کردند.

واگنهای سرپوشیده دارای ترمزهای چوبی بودند که هرگز آتش نگرفتند. امروزه کامیون های ما دارای ترمزهای ساخته شده از مواد با تکنولوژی بالا هستند که جالب توجه است که گاهی آتش می گیرند.

تاریخچه اسباب کشی

ریشه های تجارت صنعت اسباب کشی

در واقع، تجارت در حال حرکت و تاریخچه اسباب کشی ، همانطور که امروزه می شناسیم  در ایالات متحده ایجاد شد ، در روزهایی که تازه واردان و استعمارگران برای مهاجرت به غرب سفر می کردند. آنها از واگن ها برای بسته بندی وسایل خود و جابجایی جمعیت در مناطق جدید استفاده کردند و در اصل آنها را به اولین افرادی تبدیل کردند که از شکل اولیه ای برای جابجایی استفاده کردند.

وقتی مهاجران به غرب سفر می کردند ، تصمیم گیری راحت تر و به طور کلی هوشمندانه تر برای سفر بود. گروه ها در امتداد مسیرها شامل 3-5 واگن یا حتی بیشتر بود ، تا مردم بتوانند به یکدیگر کمک کنند. احتمالاً مطابق با تاریخچه اسباب کشی ، بسته بندی و بارگیری کالا روی واگن ها نیز شامل می شد.

البته دلیل اصلی گروه بندی افراد،  زنده ماندن بهتر در جاده ها بود. گروه هایی از این دست اغلب هدف حملات ، بیماری ها ، جانوران وحشی و غیره بودند ، اما واقعیت این است که نیاز به جابجایی شرکت ها وجود داشت.

تاریخچه اسباب کشی

ظهور شرکت های حمل و نقل

اولین شرکت های متحرک که شبیه مدل تجاری امروزی بودند، به موازات توسعه صنعت راه آهن ایجاد شدند. با تبدیل حمل و نقل ریلی در قرن 19 ، شرکتهای کوچک حمل و نقل، اولین انبارهای خود را در نزدیکی راه آهن برای راحتی ایجاد کردند.

مطابق با تاریخچه اسباب کشی ها ، آنها از حیوانات برای سوار کردن واگن ها به انبار در شهر محل سفارش استفاده می کردند، سپس آنها را در انبار تخلیه می کردند و پس از آن همه چیز را در واگن قطار بار می کردند. به محض رسیدن قطار به مقصد، یک شرکت محلی دیگر کالاها را به انبار آنها تخلیه می کرد، سپس از واگن های خود استفاده می کرد تا سرانجام همه چیز را به خانه مورد نظر منتقل کند.

اکثر شرکتهای موسوم به واگن،  فعالیتهای اصلی دیگری داشتند و جابجایی یک سرویس اضافی بود که گهگاه می توانستند ارائه دهند. در پایان این دوره، حمل و نقل ریلی شکوفا شده بود ، اما تجارت اسباب کشی و حمل و نقل به شکل کلی فعلی خود تا زمان جنگ جهانی اول نمی رسید.

تاثیر جنگ جهانی بر تاریخچه اسباب کشی

در طول جنگ جهانی اول جاده های آسفالته برای حمایت از جنگ به یک ضرورت تبدیل می شد. کامیون های موتوری کمیاب بودند، بیشتر آنها به ارتش منتقل می شدند و همچنین بیشتر سوخت و لوازم جانبی مورد نیاز برای سرویس آنها نیاز بود.

 بنابراین ، بسیاری از شرکت ها نمی توانند از کامیون های متحرک برخوردار باشند. در آن زمان، هزینه اصلی جمعیت رو به رشد هنگام مهاجرت به خانه جدید، یا ایجاد مبلمان جدید در هر شهر بود، یا حمل و نقل مبلمان قدیمی در کل انبارهای ایستگاه راه آهن ، جایی که بارها بارگیری و تخلیه شود قبل از رسیدن به مقصد انجام می شد.

تاریخچه اسباب کشی

تاسیس شرکت های حمل و نقل

این نگرانی در تاریخچه اسباب کشی ، برای فردی معروف به نام بی. هینر ، بنیانگذار یک شرکت حمل و نقل بود که متوجه شد جابجایی وسایل خانه نه با قطار ، بلکه با وانت موتور سودآور و مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین اصطلاح شرکت وان ، مترادف شرکت متحرک ایجاد شد. این ایده ای باورنکردنی بود که در چند سال اول پس از 1919 به شدت مورد حمایت قرار گرفت، در طی آن دولت به شدت تلاش می کرد تا وابستگی اقتصادی به حمل و نقل ریلی را به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل کالا و مردم کاهش دهد.

امروزه شرکت های بزرگ حمل و نقل وجود دارد که اقدام به جابجایی بار از طریق خودروهای مختلفی می کنند که انتقال کالا و لوازم را بین شهر و داخل شهر ممکن می سازد. در این میان باربری نور تهران ، با برخورداری از کادری مجرب و تجهیزات و خودروهای مناسب در کیفیت عملکرد بالا، توانسته است خدمات برجسته ای را به شهروندان ارائه نماید.

بررسی امکانات در محل جدید

هنگام جابجایی و اسباب کشی، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد و هر چه کار را کوچکتر کنید، بهتر است. جابجایی وسایل اصلی مانند یخچال به چند مرحله بسته بندی اضافی نیاز دارد تا مطمئن شوید که آنها سالم و بدون شکستگی به آدرس جدید منتقل خواهند شد، از همین روست که همواره در طول این سالیان، لوازم آشپزخانه و برقی منزل، در تاریخچه اسباب کشی ، بیش از هر وسیله دیگری، دارای اهمیت بوده اند.

توجه داشته باشید که قبل از تنظیم قرارداد با باربری، برای گنجاندن یا عدم گنجاندن لوازم خانگی خود، چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا لوازم قدیمی شما با ظاهر خانه جدیدتان مطابقت خواهند داشت؟

این فقط یک ملاحظات آرایشی است، اما برای بسیاری از صاحبان خانه مهم است. اگر لوازم شیک و به روز شده دارید و به یک خانه قدیمی نقل مکان می کنید، آشپزخانه ممکن است با دیگر لوازم خانه همخوانی نداشته و دکوراسیون طراحی منزل را کاملا بهم بریزد. این همواره در تاریخچه اسباب کشی در هر منطقه ای مورد توجه بوده است.

آیا وسایل قدیمی شما در مصرف انرژی کارآمد هستند؟ نکته دیگری که به آن توجه ویژه می شود این است که لوازم شما با محل جدید زندگی، از بابت مصرف انرژی مطابقت دارد؟ آیا مشکلات فنی مانند اتصال خطوط گاز وجود دارد؟ این نکاتی که در هنگام اسباب کشی، لازم است دیده شود.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

بارنامه چیست؟
مطالب
مهدی قاسمی

بارنامه چیست؟

بارنامه یک سند حقوقی و الزامی جهت جابجایی محموله های بار است که به عنوان قرارداد بین صاحب بار، شرکت

ادامه مطلب »

 

 

پیمایش به بالا