بازگشت به کار پس از همه گیری ویروس کرونا

برنامه 6 مرحله ای

با باز شدن مجدد اماکن،  مردم به تدریج شروع به بازگشت به کار در دفاتر خود می کنند. تنها در چند ماه ، بهترین شیوه ها و قوانین تغییر کرده است. این تغییرات سبک زندگی نه تنها در زندگی شخصی ما بلکه در محیط کار نیز اعمال می شود. بازگشت به محل کار پس از ویروس کرونا ممکن است ترسناک ، دست و پاگیر و ناراحت کننده باشد. برای سهولت در این انتقال ، تیم های HR باید تغییراتی در سیاست ها ، محل کار و رویکرد آنها در روابط کارکنان ایجاد کنند. این شش مرحله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که در هنگام بازگشت کارکنان پس از همه گیری ، دفتر شما آماده است.

فهرست مطالب

1- محل کار را ایمن کنید

پس از بازگشت به محل کار پس از ویروس کرونا ، بهداشت و ایمنی باید بیشترین تمرکز شما باشد. اولین قدم اطمینان از عدم امنیت محل کار برای کارکنان است. ابتدا ، برای تمیز کردن کل دفتر ، یک سرویس تمیزکاری استخدام کنید. راه حل های تمیز کننده درجه بالا آنها میکروب های بیشتری را نسبت به محصولات معمولی از بین می برد. از آنها بخواهید ها بخواهید که هم مناطق مشترک و هم محل های کار فردی را ضد عفونی کنند. این همچنین بهترین فرصت برای شامپو کردن فرش و تمیز کردن مجاری هوا است. حتی اگر کسی هفته ها در محل کار شما نبوده باشد ، تمیز کردن گسترده، ذهن کارمندان را راحت می کند و دفتر را برای بازگشت آنها آماده می کند. در مرحله بعد ، استانداردهای نظافت روزانه دفتر خود را افزایش دهید. آیا پیش از این کارکنان نظافت ها فقط بر جاروبرقی و تمیز کردن حمام تمرکز می کردند؟ قرارداد خود را را تغییر دهید تا عمل تمیز کردن گسترده تر و چند نوبت در روز و شامل همه نقاط دفتر شود. سرانجام سراغ کمد و یخچال های مشترک بروید و مواد مصرفی منقضی شده را بیرون بیاندازید. ممکن است کارمندان ندانند که چه مدت از دفتر دور هستند ، بنابراین ممکن است آنها غذا و نوشیدنی را جا گزاشته باشند. علاوه بر این ، از کارمندان بخواهید تا هنگام بازگشت به محل کار ، مواد غذایی باقی مانده در کار خود را تمیز کنند تا از آفات جلوگیری کنند.

2. تشویق کردن به رعایت بهداشت

پس از تمیز کردن محل کار ، تشویق کارمندان برای حفظ امنیت و سلامت آنجا بسیار مهم است. وقتی همه وظایف خود را انجام دهند ، کل دفتر احساس راحتی خواهد کرد.

با درخواست از مدیران و کل تیم HR شروع کنید تا آنها نمونه شوند. “Ken Eulo” ، مؤسس موسسه حقوقی Smith & Eulo می گوید: “شما باید خود را با شستن دست ها ، عطسه کردن به یک بافت پارچه‌ای / آرنج ، و انجام بهداشت خوب” الگو باشید. وقتی کارمندان میبینند که رهبران از بهترین روش ها پیروی می کنند ، احتمالاً آنها نیز چنین کاری می کنند.

علاوه بر این ، با آویزان کردن پوستر در مناطق مشترک ،به کارمندان  یادآوری کنید. این یاد آوریهاشامل اطلاعات در مورد:

آداب و رسوم سرفه / عطسه (به روی یک پارچه یا آرنج)

روشهای شستشوی دست

هنگامی که از وجود نداشتن ویروس کرونا مطمئن نباشند به کار خود باز نمیگردند (زیرا احتمالاً ویروس با بازگشت به محل کار از بین نمی رود)

و در آخر اینکه ، با دز دسترس قرار دادن منابع فراوان از وسایل بهداشتی ،بهداشت را برای  کارکنان آسان کرده وتا از طریق مواد  راحت تر بهداشت را رعایت کنند. در صورت امکان هفته ها قبل از بازگشت به کار پس از ویروس کرونا این موارد را سفارش دهید. مواردی مانند:

دستمال مرطوب کننده  / یا اسپری

ضدعفونی کننده دست

صابون شستشوی دست

دستمال توالت

ماسک صورت

ضد عفونی کننده ها را در مناطق مشترک نگه دارید تا کارمندان بتوانند پیشخوان ، دستگیره درها ، دکمه های آسانسور و وسایل را بعد از استفاده از ضد عفونی بکنند. ضد عفونی کننده دست را در اطراف دفتر نیز قرار دهید ، برای ضد عفونی سریع اگر کارمندان نمی توانند دست خود را بشویند.

3. سیاست ها و رویه ها را به روز کنید

همه گیری کروناویروس برای همیشه شیوه ای کسب و کارها  را تغییر داده است. در نتیجه ، باید به خط مشی ها و رویه های فعلی خود نگاهی بیندازید و آنها را به روز کنید تا با بهترین روش های فعلی مطابقت داشته باشند. ابتدا خط مشی مرخصی بیمار خود را به روز کنید تا اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را درج کنید. آیا در صورت مثبت بودن تست کورونا ویروس ، کارمندان روزهای مرخصی اضافه می گیرند؟ اگر چنین است ، چند روز؟ آیا برای کارمندانی که با یک فرد آلوده زندگی می کنند یا از آنها مراقبت می کنید ، مرخصی داده اید؟

از آنجا که جنت لوی فریش ، وكیل امور کار می گوید: از آنجا كه می توان موج دوم ویروس را در زمستان به وجود آید ، “كارفرمایان باید به یك برنامه طولانی مدت پاسخ دهند.” وی گفت: “بسیاری از کارفرمایان به دنبال این همه گیر بودن را به عنوان یک ماراتن نگاه میکنند. آنها به طور واضح بهترین تلاش خود را برای مقابله با آنچه در مقابل آنها است انجام می دهند. مشکل این است که این بحران در حال شکل گیری است تا یک ماراتن باشد. “

برای تغییر ،طرز فکر خود را از “حداکثر سرعت” به “ماراتن” ، تغییرات سیاسی مانند کار غیرمستقیم از راه دور را برای کارمندان که می توانند این کار را انجام دهند ، حضور در تایم های منعطف تر و وقت مرخصی بیشتری در نظر بگیرید.

در مرحله بعد ، خط مشی های خود را در مورد برگزاری جلسات تغییر دهید. پر کردن افراد زیادی به اتاق کنفرانس مطابق با رعایت  فاصله اجتماعی نیست و ممکن است برخی از کارمندان را مضطرب کند.

از کارمندان بخواهید که فقط اتاقهای جلسات را تا نیمی از ظرفیت پر کنند و جلسات بزرگتر را به شیوه کنفرانس ویدیویی برگزار کنند. این تغییر سیاست ممکن است چند هفته طول بکشد ، تا زمانی که واکسن ویروس کرونا وجود نداشته باشد یا در هر فصلی از آنفلوانزا / ویروس مجدداً اعمال شود ، از این راهکارها استفاده کنید.

در صورت امکان ، در نظر داشته باشید که چیدمان دفتر را نیز تغییر دهید تا فضای بیشتری به کارمندان داده شود. تنظیم مجدد دفاتر کاری برای جدا کردن آنها می تواند به کاهش شیوع میکروب ها کمک کند. مکانهایی که از نظر فضا کوچک هستند می توانند حذف و  اتاقهای جلسات را برای یک یا دو کارمند به دفاتر تبدیل کنند. حتی تغییر موقتی در طرح می تواند باعث شگفتی شود که ذهن کارمندان را راحت کند.

کار بعد از کرونا

4. از سلامت روان کارکنان پشتیبانی کنید

قرنطینه در طول همه گیری ممکن است سلامت روان کارمندان شما را تحت تأثیر قرار دهد. تیم های HR باید از تأثیرات بالقوه آگاه باشند و منابع لازم برای کمک به آنها را داشته باشند.

به گفته مرکز اعتیاد و سلامت روان ، “افرادی که در قرنطینه قرار دارند ممکن است طیف گسترده ای از احساسات از جمله ترس ، عصبانیت ، غم ، تحریک پذیری ، گناه یا سردرگمی را تجربه کنند. ممکن است خوابیدن مشکل داشته باشد. ” همچنین همه گیری ممکن است احساس استرس ، اضطراب یا افسردگی را افزایش دهد.

مدیران را از این تأثیرات بهداشت روان آگاه کرده و از آنها بخواهید که بر کارکنان خود نظارت داشته باشند. اثرات باقیمانده از انزوا به علاوه تلاش برای بازگشت به یک روال کاری معمولی می تواند سخت باشد ، بنابراین مهم است بدانید که چگونه می توانید کارمندانی را که در حال کشمکش هستند شناسایی کنند.

منابع بهداشت روان را جمع آوری کنید (به عنوان مثال خط تلفن های بهداشت روان ، مراکز درمانی محلی ، درمانگران تحت پوشش مزایا) و آنها را از طریق ایمیل در سراسر شرکت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید یک گروه پشتیبانی از سلامت روان برای کارمندان ایجاد کنید تا احساسات و داستان های خود را به اشتراک بگذارند.

سرانجام ، مرخصی سلامت روان را در سیاستهای مرخصی قرار دهید. در هر روز تعداد مشخصی از زمان روزها تعیین می شود که کارمندان می توانند برای سلامتی روحی از کار خود دور شوند ، یا آنها را در روزهای اختصاص یافته بیمار بگنجانند. شما نمی خواهید که یک کارمند با یک بیماری جسمی به سر کار بیاید ، بنابراین اجازه دهید آنها هم وقتی احساس سلامت روحی نمی کنند ، در خانه بمانند.

 

 

بعد از چند ماه کار از راه دور ، کارکنان به احتمال زیاد در یک دفتر کار خانگی افتاده اند. با این حال ، بازگشت به رفت و آمد  هشدارهای قبلی و داشتن ساعت کاری انعطاف پذیر کمتر ممکن است احساس دردسر کند.

توجه کردن به عدم تمایل به کنار گذاشتن کار از راه دور یکی از بزرگترین چالش های تیم های HR خواهد بود. برای سهولت در انتقال:

برای چند هفته اول ساعت کاری منعطف در نظر بگیرید. لیستی از منابع بهره وری را برای کارمندان تهیه کنید تا آنها را به روال خود برگردانند

اگر شغل آنها اجازه این کار را می دهد ، بگذارید کارمندان مدت طولانی دیگر از راه دور کار کنند

پیشنهاد اضافه کردن چند روز کاری از راه دور در هر هفته به قرارداد کارمند

یکد از  اهداف اصلی بازگشت به کار پس از ویروس کرونا این است که کارمندان را مجبور به کار با حداقل وقفه کنند. برای تحقق این امر ، دفتر را تا حد ممکن طبیعی کنید.

به عنوان مثال ، اطمینان حاصل كنید كه كاركنان از تمام تجهیزات و ملزومات لازم برای كار در روز اول بازگشت خود برخوردار هستند. در صورت عدم اطمینان از انجام این کارها (به عنوان مثال امضای کارتهای تولد ، لباس پوشیدن / لباس ، انتخاب کارمند ماه) از انجام مراسم در محل کار خودداری کنید.

سرانجام از تجهیزات موجود در دفتر ، مانند لپ تاپ ، مانیتور ، صندلی ، هدست ، موجودی تهیه کنید. این مرحله مهم دو کار را انجام می دهد. اول ، تضمین می کند که کارکنان هر چیزی را که برای انجام کار خود لازم دارند در اختیار دارند. همچنین خطر سرقت کارمندان را کاهش می دهد.

 

6. تعامل اجتماعی را تشویق کنید

بعد از گذراندن مدت زمان زیادی قرنطینه ، معاشرت می تواند یکی از دو حالت را برای  کارمندان بوجود آورد. برخی ممکن است احساس ناخوشایند کنند ، مثل اینکه بار دیگر با همکاران خود ملاقات می کنند. برخی دیگر ممکن است آنقدر همکاران خود را از یاد برده باشند که سلامتی و بهره وری آنها را به خطر یاندازد.

 یکی از گزینه های تشویق تعامل اجتماعی در ضمن ایمن نگه داشتن کارمندان ، بازگرداندن مراحل آنها به دفتر است. شما می توانید این کار را توسط:

نام خانوادگیماه تولدزمان خدمت / ارشددپارتمانداوطلب

با داشتن تعداد کمتری از افراد در دفتر ، کارمندان می توانند در حالی که هنوز به یک روال کاری ” برمی گردند فاصله خود را حفظ کنند.

در حالی که کارمندان ممکن است در طول دوره کار از راه دور از طریق سیستم عامل های آنلاین به هم متصل شده باشند ، ممکن است به محض بازگشت به دفتر ، آن را ادامه دهند.

وکیل بیل نولان می گوید: “محیط متفاوت باعث شده است تا به روشهایی که قبلاً انجام نمی دادیم اخت شویم این فقط بر اهمیت تازه بودن و فرد بودن در ارتباطات ما تأکید می کند. “: علاوه بر این ، او توضیح می دهد ، “بسیاری از مردم بیش از آنچه که قبلاً انجام می دادند بیشتر از خودشان چیز به اشتراک می گزارند. تمرکز و ترس مشترک ما را به هم نزدیک می کند. “

با راه اندازی گروه های علاقمندی ویژه در دفتر ، آن ارتباطات باز و پیوندهای متقابل را ادامه دهید. کسانی که به غذا علاقه دارند می توانند آخرین خلاقیت های آشپزی و یا رستوران های مورد علاقه خود را در یک کانال ویژه به اشتراک بگذارند. هواداران ورزش می توانند در یک ساعت خوش بعد از کار تیم ورزشی مورد علاقه خود را تشویق کنند.

تیم های HR حتی می توانند یک لیست در مورد سرگرمی ها و علایق برای کارمندان ارسال کنند. سپس همه را با یک دوست از یک بخش دیگر که علایق آنها را در یک سو  است، هماهنگ کنید. کارمندان نه تنها می توانند از خارج از تیم خود دوستان جدیدی بسازند بلکه این عمل می تواند ارتباطات بین بخش را برای انجام فعالیتهای تجاری نیز تقویت کند.

از همه مهمتر ، در هنگام اتصال مجدد با کارمندان انعطاف پذیر باشید. به آنها در طول روز کاری برای جشن گرفتن بازگشت به محل کار بعد از ویروس کرونا ، و همچنین در مورد مباحث شخصی و حرفه ای آنها وقت اختصاص دهید.

بازگشت به کار پس از همه گیری ویروس کرونا

انعطاف پذیری ، برقراری ارتباط صادقانه و پیروی از بهترین شیوه ها باعث سهولت در انتقال به این دوره خواهد شد زیرا کارمندان با “عادی جدید” در دفتر سازگار می شوند.

باربری نور با در نظر گرفتن کلیه پروتکل های بهداشتی اقدام به باربری منزل شما میکند و همیشه به فکر پرسنل و مشتریان خود است

منبع

انتشار دهید

پیمایش به بالا